Porządek obrad
1.
Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie jego prawomocności.
2.
Przedstawienie porządku obrad.
3.
Sprawozdanie Wójta z działalności w okresie między sesjami.
4.
Interpelacje i zapytania radnych.
6.
Odczytanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej gminy Gardeja na lata 2026-2032.
7.
Odczytanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Gardeja na 2026 rok.
8.
Odczytanie opinii Komisji Planowania Budżetu i Finansów oraz wniosków radnych.
9.
Odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku dot. projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej gminy Gardeja na lata 2026-2032 i projektu uchwały budżetowej gminy Gardeja na 2026 rok oraz możliwości sfinansowania deficytu budżetu.
10.
Przedstawienie stanowiska Wójta w sprawie opinii Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku i wniosków radnych.
11.
Przedstawienie autopoprawek Wójta Gminy Gardeja do projektu uchwały budżetowej i projektu uchwały WPF na 2026 rok.
12.
Dyskusja nad projektem uchwały budżetowej.
13.
Głosowanie do wniesionych poprawek Wójta Gminy Gardeja.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej gminy Gardeja.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Gardeja na 2026 rok.
16.
Sprawozdanie z działalności rady gminy za II półrocze 2025 roku.
a)
w sprawie zmiany uchwały w sprawie powołania Gardejskiej Rady Seniorów i nadania jej statutu,
b)
w sprawie określenia liczby członków Gardejskiej Rady Seniorów oraz powołania jej członków,
c)
w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przeciwdziałania Narkomanii na 2026 rok,
d)
w sprawie przyjęcia „Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2026”,
e)
w sprawie określenia metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstającymi na nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie gminy Gardeja, ustalenia stawki tej opłaty oraz zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
f)
w sprawie rozpatrzenia petycji w sprawie pomników przyrody w gminie Gardeja,
g)
w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gardei,
h)
o zmianie uchwały Nr VII/38/2024 Rady Gminy Gardeja z dnia 30 października 2024 roku w sprawie poboru podatku rolnego, podatku leśnego i podatku od nieruchomości od osób fizycznych w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso,
i)
w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Gardeja na 2026 rok,
j)
w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Gminy Gardeja na 2026 rok,
k)
w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Gardeja na rok 2025,
l)
w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gardeja na lata 2025-2030.
18.
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
19.
Zapytania i wolne wnioski.
20.
Zamknięcie obrad sesji.