« Powrót do strony głównej

Porządek obrad

1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie jego prawomocności.

2. Przedstawienie porządku obrad.

3. Sprawozdanie Wójta z działalności w okresie między sesjami.

4. Interpelacje i zapytania radnych.

5. Zapytania Sołtysów.

6. Odczytanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej gminy Gardeja na lata 2026-2032.

7. Odczytanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Gardeja na 2026 rok.

8. Odczytanie opinii Komisji Planowania Budżetu i Finansów oraz wniosków radnych.

9. Odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku dot. projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej gminy Gardeja na lata 2026-2032 i projektu uchwały budżetowej gminy Gardeja na 2026 rok oraz możliwości sfinansowania deficytu budżetu.

10. Przedstawienie stanowiska Wójta w sprawie opinii Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku i wniosków radnych.

11. Przedstawienie autopoprawek Wójta Gminy Gardeja do projektu uchwały budżetowej i projektu uchwały WPF na 2026 rok.

12. Dyskusja nad projektem uchwały budżetowej.

13. Głosowanie do wniesionych poprawek Wójta Gminy Gardeja.

14. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej gminy Gardeja.

16. Sprawozdanie z działalności rady gminy za II półrocze 2025 roku.

17. Podjęcie uchwał:

a) w sprawie zmiany uchwały w sprawie powołania Gardejskiej Rady Seniorów i nadania jej statutu,

b) w sprawie określenia liczby członków Gardejskiej Rady Seniorów oraz powołania jej członków,

c) w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przeciwdziałania Narkomanii na 2026 rok,

d) w sprawie przyjęcia „Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2026”,

e) w sprawie określenia metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstającymi na nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie gminy Gardeja, ustalenia stawki tej opłaty oraz zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

f) w sprawie rozpatrzenia petycji w sprawie pomników przyrody w gminie Gardeja,

g) w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gardei,

h) o zmianie uchwały Nr VII/38/2024 Rady Gminy Gardeja z dnia 30 października 2024 roku w sprawie poboru podatku rolnego, podatku leśnego i podatku od nieruchomości od osób fizycznych w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso,

i) w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Gardeja na 2026 rok,

l) w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gardeja na lata 2025-2030.

18. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

19. Zapytania i wolne wnioski.

20. Zamknięcie obrad sesji.

« Powrót do strony głównej